Det är liksom antingen eller här. Fiasko eller Winner! Utan att avslöja för mycket skriver jag ner några väl valda ord om böcker som jag läser.



När jag väljer böcker utgår jag utifrån fyra kategorier:Boken har en schysst framsida som tilltalar mig. ( Ja, jag har läst en hel del böcker med snygga framsidor, men med uselt innehåll.)Boken är en kriminalroman. Boken har lästs av flera vänner som tipsat mig om att den är läsvärd. Boken är en självbiografi av en människa som jag på ett eller annat sätt finner intressant.

Tyvärr har jag väl snöat in lite väl mycket på kriminalromaner på sistone och tar därför tacksamt emot tips på läsvärda böcker i andra genrer!

måndag 1 augusti 2011

En dåre fri

En dåre fri (Fiasko)
477 sidor ren ångest! Egentligen är boken inte alls dålig, inte på något sätt, men 477 sidor om en kvinna som lider av schizofreni blir lite väl tungt för mig och det är också därför jag måste kalla den fiasko!

En dåre fri är en berättelse om Eli som lever mitt i den psykiskasjukdomens helvete. Ett helvete som hon inte kan ta sig ur. Ett helvete som hon delar med Espen, Emil och Erik. Ja, det är så hon kallar rösterna i sitt huvud.

Det är en mycket stark bok och jag förstår att den vunnit massa litterärapriser, men som avkopplande sommarläsning passar den inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar