Det är liksom antingen eller här. Fiasko eller Winner! Utan att avslöja för mycket skriver jag ner några väl valda ord om böcker som jag läser.



När jag väljer böcker utgår jag utifrån fyra kategorier:Boken har en schysst framsida som tilltalar mig. ( Ja, jag har läst en hel del böcker med snygga framsidor, men med uselt innehåll.)Boken är en kriminalroman. Boken har lästs av flera vänner som tipsat mig om att den är läsvärd. Boken är en självbiografi av en människa som jag på ett eller annat sätt finner intressant.

Tyvärr har jag väl snöat in lite väl mycket på kriminalromaner på sistone och tar därför tacksamt emot tips på läsvärda böcker i andra genrer!

lördag 27 augusti 2011

Stenhimlen

Stenhimlen (Winner)
Karin Brunk Holmqvist lyckas inte toppa sin fantastiska bok Sirila gentlemän sökes men Stenhimlen är underhållande och klart värd att läsas. Lite smått humoristisk men samtidigt lite sorglig.

Stenhimlen handlar om 34- åriga Erna som fortfarande bor hemma hos sina föräldrar. En dag köper Erna några böcker på en auktion. I en av böckerna hittar hon ett kärleksbrev. På auktionen träffar Erna, Börje, som även han köper böcker och hittar ett brev. Erna och Börjes vägar möts igen när båda två inte kan stilla sin nyfikenhet utan bara måste ta reda på vem som skrivit breven!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar