Det är liksom antingen eller här. Fiasko eller Winner! Utan att avslöja för mycket skriver jag ner några väl valda ord om böcker som jag läser.



När jag väljer böcker utgår jag utifrån fyra kategorier:Boken har en schysst framsida som tilltalar mig. ( Ja, jag har läst en hel del böcker med snygga framsidor, men med uselt innehåll.)Boken är en kriminalroman. Boken har lästs av flera vänner som tipsat mig om att den är läsvärd. Boken är en självbiografi av en människa som jag på ett eller annat sätt finner intressant.

Tyvärr har jag väl snöat in lite väl mycket på kriminalromaner på sistone och tar därför tacksamt emot tips på läsvärda böcker i andra genrer!

onsdag 10 augusti 2011

Pansarhjärta

Pansarhjärta (Winner)
JO Nesbo är en hejare på att skriva spännande böcker! Och Pansarhjärta, Nesbos åttonde bok i serien om polismannen Harry Hole är inget undantag.

Harry Hole är tillbaka i Norge efter en vistelse i Hongkong. Den alkoholiserade polismannen övertalas att hjälpa till med en utredning där mordoffer på mordoffer dyker upp. De mördade har alla gemensamt att de vistats tillsammans en natt i en fjällstuga!

När man som läsare tror att man knäckt mordgåtan tar Nesbos berättelse en helt annan vändning. Det är det som jag gillar med hans böcker. De är oförutsägbara. Vad som helst kan hända. Det enda man kan vara säker på är att Harry Hole verkar ha fler liv än en katt!

Om man gillar deckare, så tycker jag definitvt att man ska läsa Nesbos böcker om Harry Hole, men man bör läsa dem i rätt ordning, eftersom han ofta gör tillbakablickar till tidigare böcker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar