Det är liksom antingen eller här. Fiasko eller Winner! Utan att avslöja för mycket skriver jag ner några väl valda ord om böcker som jag läser.



När jag väljer böcker utgår jag utifrån fyra kategorier:Boken har en schysst framsida som tilltalar mig. ( Ja, jag har läst en hel del böcker med snygga framsidor, men med uselt innehåll.)Boken är en kriminalroman. Boken har lästs av flera vänner som tipsat mig om att den är läsvärd. Boken är en självbiografi av en människa som jag på ett eller annat sätt finner intressant.

Tyvärr har jag väl snöat in lite väl mycket på kriminalromaner på sistone och tar därför tacksamt emot tips på läsvärda böcker i andra genrer!

onsdag 10 augusti 2011

Dannyboy & Kärleken


Dannyboy & Kärleken (Winner)
Det tar inte många timmar för mig att ta mig igenom Daniel Åbergs bok Dannyboy och Kärleken. Det är en berättelse som blandar humor och tragik hej vilt!

Dannyboy och Kärleken handlar om två personer som av en slump möts på tunnelbanan i Stockholm när de försöker fly sin vardag! Under en natt vandrar dessa två människor runt i Stockholm och upplever saker tillsammans och lever i nuet. Men så när natt blir till dag börjar de sakta berätta för varandra vad det är de egentligen flyr från.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar