Det är liksom antingen eller här. Fiasko eller Winner! Utan att avslöja för mycket skriver jag ner några väl valda ord om böcker som jag läser.



När jag väljer böcker utgår jag utifrån fyra kategorier:Boken har en schysst framsida som tilltalar mig. ( Ja, jag har läst en hel del böcker med snygga framsidor, men med uselt innehåll.)Boken är en kriminalroman. Boken har lästs av flera vänner som tipsat mig om att den är läsvärd. Boken är en självbiografi av en människa som jag på ett eller annat sätt finner intressant.

Tyvärr har jag väl snöat in lite väl mycket på kriminalromaner på sistone och tar därför tacksamt emot tips på läsvärda böcker i andra genrer!

fredag 5 augusti 2011

Till sista andetaget

Till sista andetaget (Winner)

" Akta dig för kärleken", sa mamma.
"Akta dig för Kärleken och ormarna.
Kärleken, ormarna och motorvägen.
Kärleken, ormarna, motorvägen, sjön.
Kärleken, ormarna, motorvägen, sjön. Och elden.
Fladdermössen.
Högspänningsledningarna.
Skräckfilmerna."

Tack Ulrika för att du köpte en bok till mig som jag själv inte hade valt! Vilket fantastiskt språk. Det är först och främst språket som jag fastnar för när jag läser Anne Swärds bok om Lo och Lukas. Det var länge sedan jag läste en roman med ett sådant vackert och målande språk. Och vilken berättelse sen. Och slutet. Till sista andetaget är verkligen en berättelse till sista andetaget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar