Det är liksom antingen eller här. Fiasko eller Winner! Utan att avslöja för mycket skriver jag ner några väl valda ord om böcker som jag läser.



När jag väljer böcker utgår jag utifrån fyra kategorier:Boken har en schysst framsida som tilltalar mig. ( Ja, jag har läst en hel del böcker med snygga framsidor, men med uselt innehåll.)Boken är en kriminalroman. Boken har lästs av flera vänner som tipsat mig om att den är läsvärd. Boken är en självbiografi av en människa som jag på ett eller annat sätt finner intressant.

Tyvärr har jag väl snöat in lite väl mycket på kriminalromaner på sistone och tar därför tacksamt emot tips på läsvärda böcker i andra genrer!

onsdag 27 juli 2011

Bara inte du

Bara inte du (Fiasko)
Jag köpte den här boken efter att ha läst på bokens baksida:

" Katarina von Bredow är mästare på att skildra den omöjliga, förbjudna kärleken. Med glödande intesitet sätter hon ord på ungas virrvarr av känslor, och man kan inte sluta läsa- vare sig man vill eller inte".

VA? Jag fattar ingenting av vad recensenten menar. Boken är kass, jättekass. Den enda anledningen till att jag inte slutar att läsa är för att jag alltid läser klart en bok jag påbörjat, även om den är värdelös! Bara inte du hör definitivt till kategorin värdelös.

Bara inte du handlar om Emma som blir förälskad i sin bästa kompis kille. Och han i henne. I utkanten finns det givetvis en annan kille som skulle göra vad som helst för Emma. För att göra storyn lite spännande har författaren kastat in Emmas kokainsäljande lillebror. Där har ni storyn! Väldigt tunn och trist!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar