Det är liksom antingen eller här. Fiasko eller Winner! Utan att avslöja för mycket skriver jag ner några väl valda ord om böcker som jag läser.



När jag väljer böcker utgår jag utifrån fyra kategorier:Boken har en schysst framsida som tilltalar mig. ( Ja, jag har läst en hel del böcker med snygga framsidor, men med uselt innehåll.)Boken är en kriminalroman. Boken har lästs av flera vänner som tipsat mig om att den är läsvärd. Boken är en självbiografi av en människa som jag på ett eller annat sätt finner intressant.

Tyvärr har jag väl snöat in lite väl mycket på kriminalromaner på sistone och tar därför tacksamt emot tips på läsvärda böcker i andra genrer!

fredag 17 december 2010

I en annan del av Bromma

I en annan del av Bromma (WINNER)
För några veckor sedan var jag hemma hos en kompis och vi började prata om böcker. Hon gick och hämtade fyra böcker som hon hade i sin bokhylla och som hon tyckte jag skulle låna och läsa. Böckerna jag fick låna var: Handdockan, Ett mycket bättre liv, Bara vanligt vatten och I en annan del av Bromma. När hon gav mig boken I en annan del av Bromma höjde jag lite på ögonbrynen. Min kompis skrattade och sa " Det här är en sådan där bok som man typ inte berättar att man har läst". Ha ha ha. Fantastiskt, bara det gjorde ju att jag var tvungen att läsa boken.

Och ja, vad ska jag nu säga om den? Jo, jag skrattade högt flera gånger åt bokens huvudperson, Bella, som jobbar i receptionen på TV 4 och är gift med den snygge programledaren Matte. Vilken story! Författaren är rolig och ironisk! Hon är faktiskt det! Som när hon undrar över hur många färgglada byxor Peder Lamm kan tänkas ha i sin garderob?! Ja, boken är faktiskt en winner om man är ute efter att läsa något humoristiskt och avkopplande. Ibland är det rätt skönt att läsa sådana böcker. Men till alla er djupingar out there.....Läs något annat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar