Det är liksom antingen eller här. Fiasko eller Winner! Utan att avslöja för mycket skriver jag ner några väl valda ord om böcker som jag läser.



När jag väljer böcker utgår jag utifrån fyra kategorier:Boken har en schysst framsida som tilltalar mig. ( Ja, jag har läst en hel del böcker med snygga framsidor, men med uselt innehåll.)Boken är en kriminalroman. Boken har lästs av flera vänner som tipsat mig om att den är läsvärd. Boken är en självbiografi av en människa som jag på ett eller annat sätt finner intressant.

Tyvärr har jag väl snöat in lite väl mycket på kriminalromaner på sistone och tar därför tacksamt emot tips på läsvärda böcker i andra genrer!

fredag 24 december 2010

Ett mycket bättre liv

Ett mycket bättre liv (WINNER)
För ett tag sedan läste jag boken Handdockan av Inger Frimansson. En bok som jag absolut inte gillade. Men trots detta bestämde jag mig för att ge författarinnan en ny chans. Den här gången med boken Ett mycket bättre liv som handlar om en liten flicka som blir kidnappad och tvingas leva med ett gäng människor som trampat snett i tillvaron.

Boken är faktiskt rätt bra. En thriller som dock kunde blivit ännu bättre om författarinnan lyckats bygga upp lite spänning kring sina karaktärer. För precis som i boken Handdockan, så blir karaktärerna i boken tyvärr lite platta.

Men själva grundstoryn gillar jag och när jag läser boken så kan jag inte sluta tänka på vilken bra spelfilm man skulle kunna göra av den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar