Det är liksom antingen eller här. Fiasko eller Winner! Utan att avslöja för mycket skriver jag ner några väl valda ord om böcker som jag läser.



När jag väljer böcker utgår jag utifrån fyra kategorier:Boken har en schysst framsida som tilltalar mig. ( Ja, jag har läst en hel del böcker med snygga framsidor, men med uselt innehåll.)Boken är en kriminalroman. Boken har lästs av flera vänner som tipsat mig om att den är läsvärd. Boken är en självbiografi av en människa som jag på ett eller annat sätt finner intressant.

Tyvärr har jag väl snöat in lite väl mycket på kriminalromaner på sistone och tar därför tacksamt emot tips på läsvärda böcker i andra genrer!

torsdag 30 december 2010

Min "lilla" årskrönika av böcker jag läst 2010...

Den orolige mannen * Berlinerpopplarna* Om det så skulle kosta mig livet* Den som älskar något annat* Svensk Maffia* Skynda att älska* Den onda viljan* Om du var jag* Vi har ju hemligheter i den här familjen* Odjuret* Dyngkåt och hur helig som helst* Höstoffer* Flickan under gatan* Människohamn* Känn pulsen slå* Den dubbla tystnaden* Kjell* Sjöjungfrun* Svinajakten* Först när givaren är död* Tårtgeneralen* Live to win* Box 21* Mödrar och söner* Tatuerad torso* Jonas Eckel* Den brinnande flickan* Hundraåringen som öppnade fönstret och klev ut* Edward Finningans upprättelse* Maskarna på Carmine Street* Tätt intill dagarna* Rödhake* Nyckelbarnen* Kackerlackorna* Svart fjäril* Tre sekunder* Ninas resa* Svart flicka vit flicka* Smärtans hus* Lyckan, Kärleken och meningen med livet* Handdockan* I en annan del av Bromma* Igelkottens elegans* Ett mycket bättre liv* Den farliga leken* Rymmaren* Den eviga äkta mannen

47 böcker! Av alla dessa böcker gillade jag: Skynda att älska av Alex Schulman och Edward Finningans upprättelse av Roslund och Hellström allra bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar