Det är liksom antingen eller här. Fiasko eller Winner! Utan att avslöja för mycket skriver jag ner några väl valda ord om böcker som jag läser.



När jag väljer böcker utgår jag utifrån fyra kategorier:Boken har en schysst framsida som tilltalar mig. ( Ja, jag har läst en hel del böcker med snygga framsidor, men med uselt innehåll.)Boken är en kriminalroman. Boken har lästs av flera vänner som tipsat mig om att den är läsvärd. Boken är en självbiografi av en människa som jag på ett eller annat sätt finner intressant.

Tyvärr har jag väl snöat in lite väl mycket på kriminalromaner på sistone och tar därför tacksamt emot tips på läsvärda böcker i andra genrer!

söndag 20 februari 2011

Pilotens hustru

Pilotens hustru (WINNER)
På baksidan av boken läser jag: Anita Shreve är en mästare på att skildra subtila psykologiska reaktioner, och bygga upp spänning baserad på inre förlopp snarare än yttre hotbilder. Nja, detta håller jag väl inte riktigt med om. Jag tycker faktiskt inte att boken var särskilt spännande alls, men trots den uteblivande spänningen gillade jag den.

Pilotens hustru handlar om Kathryn Lyons som förlorar sin make, Jack, i en flygplansolycka. Efter makens död hittar Kathryn olika saker som tyder på att hennes man levt ett dubbelliv, vilket leder till att hon börjar att söka efter sanningen. Vem hade egentligen Jack varit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar