Det är liksom antingen eller här. Fiasko eller Winner! Utan att avslöja för mycket skriver jag ner några väl valda ord om böcker som jag läser.



När jag väljer böcker utgår jag utifrån fyra kategorier:Boken har en schysst framsida som tilltalar mig. ( Ja, jag har läst en hel del böcker med snygga framsidor, men med uselt innehåll.)Boken är en kriminalroman. Boken har lästs av flera vänner som tipsat mig om att den är läsvärd. Boken är en självbiografi av en människa som jag på ett eller annat sätt finner intressant.

Tyvärr har jag väl snöat in lite väl mycket på kriminalromaner på sistone och tar därför tacksamt emot tips på läsvärda böcker i andra genrer!

lördag 7 januari 2012

På vinst och förlust

På vinst och förlust (Winner)
David Nicholls, som även skrivit boken En dag, är en riktigt rolig och underfundig författare. Jag skrattar högt flera gånger när jag läser hans bok På vinst och förlust. Boken handlar om Brian Jackson vars största mål i livet är att komma med i ett frågesportsprogram som sänds i Tv. När han börjar på universitetet lyckas han komma med i skolans frågesportslag och blir samtidigt förälskad i Alice, även hon med i laget. Brian gör vad som helst för att få Alice uppmärksamhet och kärlek. Det är en mycket dråplig berättelse, full av skön humor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar