Det är liksom antingen eller här. Fiasko eller Winner! Utan att avslöja för mycket skriver jag ner några väl valda ord om böcker som jag läser.



När jag väljer böcker utgår jag utifrån fyra kategorier:Boken har en schysst framsida som tilltalar mig. ( Ja, jag har läst en hel del böcker med snygga framsidor, men med uselt innehåll.)Boken är en kriminalroman. Boken har lästs av flera vänner som tipsat mig om att den är läsvärd. Boken är en självbiografi av en människa som jag på ett eller annat sätt finner intressant.

Tyvärr har jag väl snöat in lite väl mycket på kriminalromaner på sistone och tar därför tacksamt emot tips på läsvärda böcker i andra genrer!

torsdag 5 januari 2012

Gustavs grabb

Gustavs grabb (Winner)
Jag har alltid varit ett stort fan av Leif GW Persson och nu är jag, om möjligt, ett ännu större. Hans självbiografi Gustavs grabb är en mycket läsvärd bok. I boken berättar Leif Gustav Willy Persson, även kallad Professor Wille Vingmutter, om sitt liv på ett mycket underhållande sätt. Vi får i boken följa med honom i allt ifrån berättelser från barndomen som mästerdetektiv, till konsten att färglägga en ko, till att bli smugglarkung, till kärleken till sina tre fruar, till faderskap, till arbetet som brottsforskare, till att va " läckan" i Geijeraffären, till självmordsförsöket, till faderns död och till sin elaka moder. Ska man läsa en självbiografi i år, så ska man läsa Leif GW:s!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar