Det är liksom antingen eller här. Fiasko eller Winner! Utan att avslöja för mycket skriver jag ner några väl valda ord om böcker som jag läser.



När jag väljer böcker utgår jag utifrån fyra kategorier:Boken har en schysst framsida som tilltalar mig. ( Ja, jag har läst en hel del böcker med snygga framsidor, men med uselt innehåll.)Boken är en kriminalroman. Boken har lästs av flera vänner som tipsat mig om att den är läsvärd. Boken är en självbiografi av en människa som jag på ett eller annat sätt finner intressant.

Tyvärr har jag väl snöat in lite väl mycket på kriminalromaner på sistone och tar därför tacksamt emot tips på läsvärda böcker i andra genrer!

onsdag 2 januari 2013

Böcker jag läste under 2012

Stjärnlösa nätter*Gustavs grabb* På vinst och förlust* När börjar det verkliga livet* Och i Wienerwald står träden kvar.

2012 var året då jag tog en rejäl paus från att läsa böcker. Endast fem böcker läste jag under året som gick. Jag har helt enkelt inte haft någon lust att läsa, vilket kan tyckas märkligt eftersom jag i genomsnitt plöjer cirka 60 böcker om året annars. Kanske, kanske blir det fler än fem böcker under 2013, vi får se.

Av de fem böckerna jag trots allt läste under året måste jag säga att jag gillade Och i Wienerwald står träden kvar allra bäst. Fast som det stora Leif GW Persson fanset jag är, så tycker jag förstås att alla dessutom borde läsa Gustavs grabb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar