Det är liksom antingen eller här. Fiasko eller Winner! Utan att avslöja för mycket skriver jag ner några väl valda ord om böcker som jag läser.



När jag väljer böcker utgår jag utifrån fyra kategorier:Boken har en schysst framsida som tilltalar mig. ( Ja, jag har läst en hel del böcker med snygga framsidor, men med uselt innehåll.)Boken är en kriminalroman. Boken har lästs av flera vänner som tipsat mig om att den är läsvärd. Boken är en självbiografi av en människa som jag på ett eller annat sätt finner intressant.

Tyvärr har jag väl snöat in lite väl mycket på kriminalromaner på sistone och tar därför tacksamt emot tips på läsvärda böcker i andra genrer!

lördag 14 maj 2011

Vyssan lull

Vyssan lull (WINNER)
Jag gillar Carin Gerhardsens böcker i Hammarbyserien. De är inte jättespännande men trots det lyckas hon fånga mitt intresse och jag har svårt att lägga ifrån mig hennes böcker. Vyssan lull är den tredje boken jag läser av författarinnan och även denna får klassas som en winner.

I början av boken hittas en filippinsk kvinna och hennes två barn brutalt mördade. Kriminalkommisarie Conny Sjöberg med kollegor står helt handfallna och har till en början ytterst få spår att gå på. En dag dyker polismannen och enstöringen Einar Eriksson inte upp på jobbet och snart kopplar Hammarbypolisen ihop hans försvinnande med de fruktansvärda morden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar