Det är liksom antingen eller här. Fiasko eller Winner! Utan att avslöja för mycket skriver jag ner några väl valda ord om böcker som jag läser.



När jag väljer böcker utgår jag utifrån fyra kategorier:Boken har en schysst framsida som tilltalar mig. ( Ja, jag har läst en hel del böcker med snygga framsidor, men med uselt innehåll.)Boken är en kriminalroman. Boken har lästs av flera vänner som tipsat mig om att den är läsvärd. Boken är en självbiografi av en människa som jag på ett eller annat sätt finner intressant.

Tyvärr har jag väl snöat in lite väl mycket på kriminalromaner på sistone och tar därför tacksamt emot tips på läsvärda böcker i andra genrer!

tisdag 31 maj 2011

...och himlen var oskyldigt blå

...och himlen var oskyldigt blå (WINNER)

Charlotta Öhlander och hennes pojkvän Richard var bara sekunder ifrån att bli krossande i vattenmassorna när den enorma tsunamivågen sköljde in över Thailand, söndagen den 26 december 2004.

... och himlen var oslydigt blå är Charlottas berättelse om hur hon och hennes kille befann sig mitt uppe i den värsta katastrofen, hur de överlevde och hur de bestämde sig för att stanna kvar i landet för att hjälpa andra människor, som inte klarat sig lika bra.

I boken uttrycker Charlotta också hård kritik mot hur UD hanterade katastrofen och hur lite hjälp utsatta svenskar faktiskt fick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar