Det är liksom antingen eller här. Fiasko eller Winner! Utan att avslöja för mycket skriver jag ner några väl valda ord om böcker som jag läser.



När jag väljer böcker utgår jag utifrån fyra kategorier:Boken har en schysst framsida som tilltalar mig. ( Ja, jag har läst en hel del böcker med snygga framsidor, men med uselt innehåll.)Boken är en kriminalroman. Boken har lästs av flera vänner som tipsat mig om att den är läsvärd. Boken är en självbiografi av en människa som jag på ett eller annat sätt finner intressant.

Tyvärr har jag väl snöat in lite väl mycket på kriminalromaner på sistone och tar därför tacksamt emot tips på läsvärda böcker i andra genrer!

torsdag 31 mars 2011

Rapsbaggarna

Rapsbaggarna (FIASKO)
Den tredje boken av författaren Karin Brunk Holmqvist som jag läser gör mig besviken! Jag tycker inte alls att den har samma varma humor och charm som de tidigare två. Jag vågar faktiskt till och med påstå att boken är nästintill tråkig! Inte alls ett bra betyg! Nu hoppas jag att den fjärde boken, Rosa elefanter, inte gör mig lika besviken!

Rapsbaggarna handlar om de två bröderna Henning och Albert som  lever ett lungt liv utanför Onslunda på Österlen i ett hus granne med deras barndomshem. Bröderna gör det mesta tillsammans och gärna på det sätt deras mor gjort. När de får höra att deras barndomshem ska byggas om till ett behandlingshem för missbrukande kvinnor väcks deras nyfikenhet. Bröderna tar därför varje kväll en promenad runt, runt på rapsfältet, som ligger mellan brödernas hem och barndomshemmet, för att kunna spana in vad som händer. I samma veva upptäcker en polishelikopter märkliga rundlar i rapsfältet. Kan det vara så att det är ett UFO som landat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar