Det är liksom antingen eller här. Fiasko eller Winner! Utan att avslöja för mycket skriver jag ner några väl valda ord om böcker som jag läser.



När jag väljer böcker utgår jag utifrån fyra kategorier:Boken har en schysst framsida som tilltalar mig. ( Ja, jag har läst en hel del böcker med snygga framsidor, men med uselt innehåll.)Boken är en kriminalroman. Boken har lästs av flera vänner som tipsat mig om att den är läsvärd. Boken är en självbiografi av en människa som jag på ett eller annat sätt finner intressant.

Tyvärr har jag väl snöat in lite väl mycket på kriminalromaner på sistone och tar därför tacksamt emot tips på läsvärda böcker i andra genrer!

onsdag 28 december 2011

Huvudjägarna

Huvudjägarna (FIASKO)
Besvikelsen är stor! Jag gillar verkligen Jo Nesbos böcker om Harry Hole, men i denna thriller utan Hole misslyckas Nesbo totalt med att fånga mitt intresse. 

Huvudjägarna handlar om headhuntern och konsttjuven Roger Brown och hans jakt på att få sina ekonomiska problem lösta. Rogers vackra fru Diana driver ett konstgalleri och Roger gör vad som helst (nästan) för sin fru. Detta är en otroligt " trött" story som tyvärr inte är det minsta spännande!

1 kommentar:

  1. Som film blev den faktiskt rätt underhållande och ffa komisk. Först när jag såg filmen insåg jag att även boken var detta, och inte skulle jämföras med en Hole-deckare ö h t.
    Se filmen är mitt råd.

    SvaraRadera